اگر شما به وب سایت ها و وبلاگ هایی که به زبان فارسی در رابطه با کامبوچا مطالبی نگاشته اند مراجعه نمایید ، به وضوح مشاهده می کنید که اغلب آنها مطالب خود را یکی پس از دیگری کاربن نموده و قانون زیبای کپی رایت را کاملاً نقض نموده اند. البته این در مورد وب سایت های خارجی نیز صدق می کند، اما به ندرت.
هیچ فرقی نمی کند که شما هموطن باشید یا یک فرد خارجی ، مهم این است که اینترنت با همۀ عظمتش بسیار کوچک است و زمانی که شما مطلبی بنگارید که واقعاً توانایی علمی در آن ندارید و قادر نباشید در آن رابطه نظریه ای بدهید، به راحتی قابل تشخیص خواهد بود.
روایت های گوناگونی در رابطه با تاریخچه و منشاء اصلی کامبوچا مطرح شده است، اما بررسی های موشکافانه و دقیقی توسط ما صورت گرفته که در زیر به شرح آن می پردازیم. 
بیوگرافی نوشیدنی فراسودمند کامبوچا به طور کلی به دو بخش تقسیم می شود:
بخش اول تاریخچه و منشاء اصلی پدید آمدن کامبوچا 
بخش دوم نحوۀ انتشار نوشیدنی کامبوچا در پهنۀ کرۀ خاکی و نامگذاری کامبوچا توسط اقوام و ملل مختلف.
اغلب بر این باورند که کامبوچا حدود 206 یا 221 سال قبل از میلاد مسیح ، اولین بار در منچوری، منطقه ای در شمال کشور چین پدید آمده است . عده ای دیگر معتقدند که کامبوچا اولین بار در گارساک ، منطقه ای واقع در کشور روسیه پدید آمده است.
نامگذاری و نحوۀ انتشار نوشیدنی کامبوچا :
می گویند پزشکی محلی در کشور کره می زیسته که نامش "کومبو" بوده و برای درمان امپراتور ژاپن از یک نوشیدنی معجزه گر استفاده نموده که ژاپنی ها شاید به دلیل اینکه این نوشیدنی طعمی شبیه چای داشته و یا اینکه رنگش به چای شباهت داشته ، نام پزشک کره ای را با "چا" ترکیب نموده اند و این نوشیدنی را کامبوچا نامیده اند.(در زبان ژاپنی به چای میگویند: چا«cha»)
در برخی از مناطق سواحل کشور ژاپن گیاهی به نام کومبو از اعماق دریا می روید، که مردم ژاپن برگ های این گیاه را مانند چای دم نموده و می نوشند. کومبو به معنی "خزۀ قهوه ای" می باشد و ممکن است به دلیل شباهت رنگی که با نوشیدنی کامبوچا دارد، ژاپنی ها کلمه "کومبو" را با "چا" به معنی چای ترکیب نموده اند و نام کامبوچا را برگزیده اند.
سؤالات بحث برانگیز و قابل تأملی وجود دارد که ممکن است شما را به تفکر وا دارد. اما شاید هیچ چیز به اندازه خواص کامبوچا اهمیت نداشته باشد.چرا که به هر حال این نوشیدنی با فواید بی شمارش موجبات سلامتی افراد زیادی را در جهان فراهم نموده است.
فقط کافی است یکبار نوشیدنی فراسودمند کامبوچا را بنوشید تا شما هم از طرفداران همیشگی کامبوچا شوید.
البته اگر و فقط اگر طعم و مزۀ کامبوچا عالی باشد.( نگران نباشید، ما کامبوچا را به روشی خاص فرآوری کرده ایم که مطمئن هستیم ، ذائقه شما آن را می پسندد )