مقالات علمی: 

______________________________

ویژگی ضد اکسیدانی چای کامبوچا:

برای دریافت مقاله اینجا را کلیک کنید.


کامبوچا نوشیدنی است که به طور سنتی توسط فعالیت متابولیک مخمرها و باکتریهای اسید استیک تولید می شود. فعالیت ضد میکروبی از کامبوچا بادرنجبویه به عنوان نمونه های کنترلی خاص و با روش انتشار در آگار به تعیین شد. فعالیت آنتی اکسیدانی بر روی رادیکال های پایدار 1،1-فنیل-2- پیکریل هیدرزیل (1,1-diphenyl-2-picrylhydrazyl) کامبوچای بادرنجبویه و چای بادرنجبویه توسط طیف سنجی رزونانس اسپین الکترون مشخص گردید. اسید استیک نمونه کامبوچا و حرارت ضنترد کامبوچا، فعالیت ضد میکروبی کافی را در برابر باکتری ها نشان می دهد. با این حال، هیچ فعالیتی علیه مخمرها و کپک ها وجود ندارد.
کامبوچا فعالیت آنتی اکسیدانی بالاتری نسبت به نمونه چای برای همه حجم ها استفاده شده، نشان داد.

برای دریافت فایل مقاله اینجا را کلیک کنید.


کامبوچا یک نوشیدنی فرح بخش به دست آمده از تخمیر چای شیرین شده و با همزیستی کلونی باکتری های استیدک و قارچ است، که به دلیل اثرات سودمند بر سلامتی انسان مصرف می­گردد. تحققات صورت گرفته در روسیه در آغاز قرن و شواهد نشان می دهد که کامبوچا میتواند مقاومت در مقابل سرطان را بهبود ببخشید، از بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری کند، عملکرد گوارش را بهبود ببخشد سیستم ایمنی را تحریک کند، مشکلات التهابی را کاهش دهد و میتواند باعث اثرات مفید دیگر شود. ما در این مقاله مطالعاتی را گزارش کرده ایم که خواص ترکیبات کامبوچا را واضح تر می سازد. تحقیقات فراوانی در مورد اثر چای بر روی سلامتی یک نقطه شروع خوب را فراهم نموده است و خلاصه ای برای درک بهتر مکانیسم های پیچیده ای که میتواند در فعالیت بیولوژیکی نوشیدنی های تخمیری نقش داشته باشد؛ فراهم کرده است.

برای دریافت فایل مقاله اینجا را کلیک کنید.


فعالیت درمانی چای سیاه و چای سیاه تخمیر شده با Candida parapsilosis محیط کشت کامبوچا، به عنوان CT و KT به ترتیب در مقابل ایندومتاسین ناشی از زخم معده در یک مدل موش مورد مطالعه قرار گرفت. KT نمونه ((KT4 تولید شده توسط تخمیر BT به مدت چهار روز، بهترین ظرفیت مهار رادیکال DPPH و محتوی فنولیک مطالب نشان داد. از این رو فعالیت بهبود زخم  KT4 با CT4 و BT مقایسه شد. تمام عصاره های چای (15 میلی گرم بر کیلوگرم) به طور موثر می تواند به بهبود زخم معده براساس مطالعات آسیب شناسی و بیوشیمیایی ، با اثر بخشی نسبی  KT4> CT4 ~ BT نشان داد. ظرفیت درمانی عصاره چای را می توان به فعالیت آنتی اکسیدانی خود و همچنین توانایی برای محافظت از محتوای mucin بافت معده نسبت داد. علاوه بر این، توانایی KT4 برای کاهش ترشح اسید معده نیز ممکن است به فعالیت بهبودی زخم کمک می کند. آماده سازی چای KT4  (15 میلی گرم بر کیلوگرم) به عنوان به عنوان شاهد مثبت، امپرازول (3 میلی گرم بر کیلوگرم) در بهبود زخم موثر بوده است.

برای دریافت فایل مقاله اینجا را کلیک کنید.